18
Lis

Jak jeść więcej warzyw? 

O pozytywnych właściwościach warzyw słyszeliśmy już, będąc małymi dziećmi. Nasze mamy, skrupulatnie karmiły nas brokułami, marchewkami i innymi jarzynami, na które niechętnie spoglądaliśmy. Teraz będąc rodzicami, ludźmi, którzy nieustannie żyją w biegu, wiemy, jak ważne jest dodawanie warzyw i owoców do każdego posiłku. Jak jeść ich więcej? Podpowiadamy w artykule!

Właściwości warzyw

Warzywa mają zbawienną moc, są kluczem do zdrowia, dobrego samopoczucia. To dzięki nim nasza skóra starzeje się wolniej – nawet żaden krem nie ma takiej mocy jak naturalne składniki pochodzące od Matki Natury. Ponadto zapobiegają powstawaniu nowotworów, skutecznie radzą sobie z przewlekłymi chorobami oraz fantastycznie wpływają na pracę układu pokarmowego. Czego chcieć więcej? Zalet spożywania warzyw jest nieskończenie wiele – moglibyśmy wymieniać godzinami. Nic więc dziwnego, że specjaliści przy każdej nadarzającej się okazji wspominają o włączeniu warzyw do codziennego jadłospisu.

Jak jeść warzywa częściej?

Sami dietetycy i inni specjaliści ds. zdrowego odżywiania polecają jedzenie surowych warzyw. Niemniej jednak w codziennym menu mogą się po prostu znudzić. Wyciskarka do warzyw skutecznie radzi sobie z monotonią, przyrządzając zdrowe koktajle, które można łączyć z ziołami, tworząc np. pożywną zupę krem. Eksperymentować możesz w nieskończoność, tworząc autorskie dania, które są łatwe i proste w przygotowaniu.

Małymi krokami do celu

Jak słynne powiedzenie mówi – „Nie od razu Rzym zbudowano”, dlatego też nie staraj się na siłę i w ogromnych porcjach spożywać warzyw. Twój organizm, wcześniej przyzwyczajony do niewielkich dawek, dostanie „dziwny” sygnał. Przeje się, przez co zniechęcisz go do zdrowego odżywiania.

Pamiętaj, żebyś te małe sukcesy zapisywała w swoim dzienniczku. Rozwiązanie to pozwoli spostrzec, jak wiele porcji w ciągu dnia spożywasz. Ponadto będziesz mogła systematycznie zwiększać dawkę warzyw w sposób rozsądny i przede wszystkim wolny. Z pośpiechu nigdy nic dobrego nie wynikło – zapamiętaj te słowa i zapisz je sobie w kalendarzu lub w notatniku, w którym prowadzisz zapiski o „warzywnych postępach”.

Szukaj i próbuj

Aktualnie rynek warzywny oferuje wiele ciekawych i zarazem egotycznych warzyw, o których nigdy nie słyszałaś. Oczywiście najlepsze polskie odmiany powinnaś kupować od zaufanego sprzedawcy, w lokalnym sklepiku lub na bazarku. Niemniej jednak od czasu do czasu możesz zaszaleć.

Jeśli nigdy nie lubiłaś warzyw pod surowymi postaciami, spróbuj je upiec lub ugotować. Postaraj się przemycić je do lunchboxa, który towarzyszy Ci podczas dnia pracy. Zrób z nich sałatkę, upiecz tartę, a nawet zapiekankę warzywną. Dodaj zioła, które nadadzą daniu inspirującego aromatu i sprawią, że Twoje kubki smakowe oszaleją.

Zimowe mrożonki

Jesień i zima to czas snu środowiska naturalnego – ciężej jest zdobyć polskie warzywa. Sprowadzanych natomiast nie chcemy wprowadzać do naszego jadłospisu, ponieważ boimy się konserwantów, sztucznych barwników czy polepszaczy. Jest to słuszna decyzja.

W związku z tym postaw na mrożonki. To fantastyczna opcja, dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z jedzeniem większej ilości warzyw w ciągu dnia lub dla ludzi zapracowanych, którzy swój czas cenią ponad wszystko.