29
Lip

Menu śniadaniowe – smaczne, szybkie i pożywne

Menu śniadaniowe musi spełniać wiele funkcji. Ma być nie tylko smaczne i zdrowe, ale również pożywne. To śniadanie budzi nas do życia. Sprawia, ze wchodzimy na wyższe obroty, organizm zaczyna intensywnie pracować, a my czujemy, że możemy wręcz podbić świat! Z rana jednak brakuje nam zwykle czasu na przyrządzenie porządnego śniadania. Jak połączyć wszystkie jego funkcje, by wilk był syty i owca cała?

Menu śniadaniowe, czyli co mnie pobudzi

Rano potrzebujemy dostarczyć wartości odżywczych, które nie tylko wpłyną korzystnie na funkcjonowanie organizmu, ale i dodadzą sowitej porcji energii. Menu śniadaniowe powinno nas na tyle nasycić, by bez problemu wytrzymać do następnego posiłku, a jednocześnie przyspieszyć metabolizm – jeszcze rozleniwiony po nocy. Co zatem jeść?

Przede wszystkim pełnowartościowe i pożywne śniadanie powinniśmy zjeść maksymalnie do godziny od momentu pobudki. Kaloryczność jego zaś powinna oscylować w granicach 500-700 kcal. Tuż po obiedzie jest to drugi posiłek w kolejności, uwzględniając jego kaloryczność. Na przyspieszony metabolizm, uczucie sytości i oczywiście pobudzenie do działania, możemy liczyć, spożywając produkty, które obfitują w białko. Uczucie sytości zwiększa również błonnik, który znajdziemy głównie w warzywach oraz owocach. Poza tym to gwarancja wyregulowanej pracy jelit. Błonnik pomaga również uporać się z zaparciami.

Smaczne i zdrowe menu śniadaniowe

Na śniadanie doskonale sprawdzają się płatki, które połączymy z mlekiem lub jogurtem naturalnym. Można je delikatnie dosłodzić miodem. Z płatkami idealnie komponują się suszone owoce. Do tego na przykład sok pomarańczowy i już można zacząć zmagania z codziennymi obowiązkami.

Inny pomysł na menu śniadaniowe to pieczywo typu graham, które można zjeść z twarożkiem lub jajkiem na miękko czy też jajecznicą. Idealna propozycja między innymi dla sportowców, w diecie których koniecznie musi pojawiać się większa ilość białka. Sałatka warzywna, owsianka, a może kasza manna? Do tego zielona herbata lub kawa zbożowa? To naprawdę smakuje! Jeśli dotąd nie jadaliśmy śniadań lub wrzucaliśmy do swoich żołądków cokolwiek znalazło się w lodówce, to czas na zmiany! Bardzo szybko przekonamy się, że po takich śniadaniach zaczniemy zupełnie inaczej funkcjonować.

Ważne wskazówki!

Niekiedy nasze śniadania, poza tym, że są smaczne, zaczynają w dziwny sposób odbijać się na wadze. Niby jest zdrowo, ale wychodzi wysoce kalorycznie. Niby energetycznie, ale jakoś ciężko na żołądku, a my szybko zaczynamy czuć się senni i zniechęceni. Najczęściej popełniany błąd, który skutkuje wymienionymi efektami, to kupowanie gotowych produktów, bez czytania informacji zawartych na opakowaniu.

W najtańszych musli znajdujemy cukier lub syrop glukozowy. W gotowych twarożkach jest podobnie, a i nie brakuje innych dodatków, które czynią produkt niekoniecznie zdrowym. Do tego suszone owoce, nie dość, że same w sobie są już słodsze, to jeszcze okazują się być znów dosładzane! Musimy zwracać baczną uwagę na to, co kupujemy. Menu śniadaniowe ma nam przynieść przecież korzyści odczuwane cały dzień!